OPIS: Co robi psycholog w wielkiej organizacji ?
Odbywa fascynującą wędrówkę niczym neuroprzekaźnik w strukturach mózgu, dbając o to by rozproszone organy mogły się skutecznie komunikować i rozwijać. Podobnie jak mózg organizacje mają swoją strukturę, funkcję, plastyczność, ale też inercję. Czasem towarzyszy im błysk geniuszu, a czasem dokucza depresja. Chwilami spalają całą glukozę niezbędną do prawidłowego funkcjonowania i zmagają się z przykrymi objawami niedocukrzenia. Czasem zaś magazynują całość w mięśniach, budując muskuły na walkę o rynek.

Organizacje są niczym żywe twory i minispołeczeństwa (a gdy chorują stają się folwarkami), którymi rządzą prawa psychologii społecznej. By skutecznie zarządzać organizacjami tworzy się zespoły Human Resources, w których to właśnie skutecznie kooperują psycholodzy, socjologowie, pedagodzy. Kooperacja specjalistów służy wspieraniu rozwoju organizacji i chronieniu jej przed różnymi patologiami i takimi jak próżniactwo społeczne, myślenie tunelowe, logika tłumu, mobbing, kapitanoza. Rozwój organizacji oznacza tworzenie innowacyjnych zespołów, rozwój profesjonalny i osobisty kadry managerskiej, tworzenie transparentnych i prostych reguł oceny pracy, naukę kompetencji miękkich, w tym przede wszystkim skutecznej komunikacji i feedbacku. Na tym pokrótce polega praca psychologa, HR-owca w dużej organizacji. Chcesz przyjrzeć się jej z bliska i przymierzyć do tej roli? Zapraszamy!

DLA KOGO: Warsztat adresowany jest do studentów ostatnich lat psychologii, zarówno tych, którzy wybrali specjalizację z psychologii pracy, jak i tych którym blisko do zupełnie innych obszarów psychologii, by poznać interdyscyplinarność HR-owego obszaru.

Warsztat z pewnością zaciekawi także absolwentów psychologii, gdyż w kompleksowy sposób przedstawia ten model i rodzaj ścieżki zawodowej, będzie więc ważną refleksją, która może wesprzeć świadomą decyzję zawodową. Na warsztat zapraszam także absolwentów socjologii, pedagogiki, studiów humanistycznych, którzy myślą o tym, aby w przyszłości podjąć karierę HR-owca. Warsztat polecam także pracownikom korporacji, którzy myślą o decyzji dołączenia do zespołu HR, tam upatrują swój rozwój zawodowy, dzięki niemu będą mogli lepiej zrozumieć istotę HR-owych działań oraz zbadać swoje dopasowanie do tej roli.

KORZYŚCI: Dzięki temu warsztatowi:
Poznasz:
• Jakie role, miejsca w strukturze, stanowiska może zajmować psycholog w organizacji
• Na czym polega praca psychologa w poszczególnych rolach w obszarze HR, sytuacjach, z kim współpracuje, jakie dane bierze pod uwagę projektując rozwiązania dla organizacji
• Na czym polega praca: Talent Aquisition Manager, Training Manager, HR Bussines Partner , HR Generalist
• Jakie narzędzia, procesy, obszary, zadania wiążą się z pracą HR-owca w organizacji
• Na czym polega rola HR-owca we współpracy z kadrą managerską oraz zarządem
• Jaką rolę pełnią i czemu służą: coaching w organizacji, programy rozwojowe, Assasment Centre/ Development Centre, Low Performance Management, Systemy Ocen Okresowych
• Jakie predyspozycje i kompetencje są niezbędne do sprawnego funkcjonowania w roli psychologa organizacji/ HR-owca
•  Jak wygląda ten model zawodowy, perspektywa ścieżki kariery oraz jakie jest ryzyko i obciążenia związane z tym zawodem

Doświadczysz :
• Autodiagnozy własnych predyspozycji oraz kompetencji do pracy w tej roli, feedbacku ze strony innych uczestników
• Sytuacji, które mogą zdarzyć się na co dzień w pracy psychologa/ HR-owca w każdej z zaprezentowanych ról oraz poznasz sposoby radzenia sobie z nimi i poszukasz własnych
• Dyskusji oraz refleksji wokół zaprezentowanych narzędzi pracy HR-owca, na ile są one trafne, skuteczne, etyczne, bliskie twojemu sposobowi myślenia, które wejdą do twojego profesjonalnego repertuaru

PROWADZENIE
Anna Olszewska-Konopa: psycholog kliniczny z 8-letnią praktyką pracy w dziale HR w dużej, międzynarodowej organizacji. Jako Learning&Development Manager kierowała zespołem Trenerów Wewnętrznych i Specjalistów ds. Szkoleń, budowała podwaliny zarządzania wiedzą i talentami, tworzyła systemy ocen okresowych, pracowała z managerami jako coach w rozwiązywaniu sytuacji trudnych oraz jako trener w Programach Rozwoju Kompetencji Managerskich; wspierała budowanie innowacyjnych i zwinnych zespołów, tworzyła programy rozwoju kompetencji miękkich, które wspierały biznesową strategię organizacji.
W swojej pracy łączy psychologię narracyjną i psycholingwistykę z obserwacją zachowań skutecznych i prowadzących do celu.
Wierzy w siłę motywacji wewnętrznej oraz realizację potencjału zgodnie z Najbliższymi Strefami Rozwoju.
Miłośniczka kina europejskiego i społecznie zaangażowanego, niepoprawna biografistka i fascynatka biografii, uważna obserwatorka perspektyw temporalnych i narracji życiowych.
Absolwentka Studium Umiejętności Pracy z Grupą Pracowni Psychologicznej Spotkanie, Akademii HR Managera na WSB, Studiów Podyplomowych w zakresie Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Ekonomicznym, Podyplomowych Studiów w Zakresie Seksuologii na UAM.

Kiedy: 27.02.2016
Miejsce:
Centrum psychologiczno-coachingowe inspeerio, ul. Cicha 4/3 Poznań
Koszt warsztatu:
100 zł
Zgłoszenia: biuro@opsychologii.pl