Dotychczasowe doświadczenia uczestniczek i uczestników kursów, jak i liczne badania naukowe, pozwalają obserwować, jak drogocenne i piękne skutki przynosi nam w życiu zatrzymanie i nauka uważnego przyjmowania tego, co jest.

Uważność jest jednocześnie umiejętnością podstawową, dostępną nam niemal w sposób naturalny, ale i doświadczeniem rzadkim w naszej dość rozpędzonej codzienności. Dzięki praktykowaniu uważności nabywamy umiejętności lepszego radzenia sobie z trudnymi myślami, nieprzyjemnymi emocjami, a stres przestaje być naszym największym wrogiem. Częściej również dostrzegamy momenty szczęśliwe i dobre.

Uważność na to, co dzieje się w naszym ciele i umyśle, nieoceniające obserwowanie i siebie i relacji, w których jesteśmy pozwala nam również zadbać o to, co rzeczywiście dla nas ważne i puszczać dalej to, co nie jest w danym momencie korzystne, nie poddawać się rwącemu nurtowi historii dziejących się w naszych głowach.

Żeby jednak nauczyć się przyjmować świat ze wszystkim, co nam daje i jednocześnie nauczyć się żyć z nim w zgodzie, najpierw warto się zatrzymać. Uważny oddech, praktyka skanowania ciała i medytacja towarzyszyć nam będą przez 8 tygodni 2,5-godzinnych spotkań. Dzięki nim i pracy własnej, zyskamy szansę na przyjrzenie się temu co jest, tak jakbyśmy widzieli to po raz pierwszy – z życzliwą ciekawością i akceptacją.

Zaproszenie uważności do naszego życia pozwala nam również inaczej przyjmować trudne wydarzenia, które przynosi codzienność. Listy zadań, mimo, że tak samo długie, wydają się zabierać mniej energii, relacje z bliskimi, podobnie wymagające, częściej pozwalają widzieć się jako wartościowe i ważne, trudne emocje przeżywane przez dzieci – bardziej możliwe do życzliwego przyjęcia. Droga do pracy stać się może ciekawą wyprawą, a spokojne wypicie herbaty – najmilszym odpoczynkiem. Częstokroć również, stajemy się, dzięki uważnemu życiu, bardziej dla siebie wyrozumiali. To tylko kilka doświadczeń, o których wspominają absolwenci i absolwentki dotychczasowych kursów MBSR.

Kiedy: otwarte zostają równolegle dwie grupy: poranna i wieczorna

Grupa poranna spotykać się będzie w czwartki w godzinach od 10.00 do 12.30 – pierwsze spotkanie 15 listopada 2018, ostatnie 11 stycznia 2019 (wyjątkowo w piątek).

Grupa wieczorna spotykać się będzie w środy w godzinach od godz. 18.30 do 21.00 (pierwsze spotkanie 14 listopada 2018, ostatnie 9 styczna 2019).

Dzień Uważności będzie wspólny w sobotę 15 grudnia 2018 w godzinach od 9:00 do 15:30.

Gdzie: spotykać się będziemy w pięknej sali przy ul. Sienkiewicza 6/12.

8-tygodniowy kurs poprzedzi spotkanie informacyjne, na które serdecznie zapraszam. Będzie to dobra okazja, by dowiedzieć się więcej na temat samej uważności i przebiegu kursu oraz możliwość uzyskania odpowiedzi na ewentualne pytania.

Spotkanie informacyjne odbędzie się 29 października w godzinach od 18.30 do 19.30 – pod tym samym adresem.

Kto prowadzi: Agnieszka Pawłowska – psycholog i certyfikowany nauczyciel MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction) i MBB (Mind-Body Bridging).

Koszt i zapisy: całkowity koszt udziału w kursie, to 990 zł -przy jednorazowej płatności lub 1095 zł – przy płatności w ratach (3 x 365 zł).

Zapisy i wszelkie pytania kierujcie proszę na adres: a.pawlowska@zyjuwazniej.pl.

Agnieszka Pawłowska