Stres, zabieganie, nieradzenie sobie z emocjami, problemy z koncentracją i w relacjach z innymi, a do tego roztargnienie, chroniczne zmęczenie i pobieżne doświadczanie bieżącej chwili. To tylko niektóre bolączki, na które skarży się większość z nas. Coraz bardziej niestety wpadamy w spiralę nieuważności – zarówno na siebie, na innych, jak i na otaczający nas świat… By zacząć w swoim życiu dobrą zmianę trzeba się na moment zatrzymać. I właśnie na takie zatrzymanie, które zwiększa kontakt ze sobą i z tym co dzieje się wokół, zapraszamy Was do inspeerio.

Już wkrótce rozpoczynamy kolejną serię kursów MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction), czyli redukcji stresu na bazie uważności. Prowadzone są one według standardów obowiązujących na całym świecie, a stworzonych ponad 35 lat temu przez profesora i doktora Jona Kabat-Zinna. Struktura spotkań i odpowiednie, potwierdzone międzynarodowym certyfikatem, kompetencje prowadzącego je nauczyciela, to parametry, dzięki którym uczestnicy kursów mają pewność, co do profesjonalnego wdrażania w wiedzę i praktykę zasad uważnego życia.

Cały kurs składa się z ośmiu cotygodniowych spotkań – które trwają ok. 2,5 godziny oraz praktyki wykonywanej samodzielnie między spotkaniami – na którą należy przeznaczyć ok. godziny dziennie. Dodatkowo, pod koniec kursu, organizowany jest Dzień Uważności, który obejmuje wspólną, kilkugodzinną praktykę (Dzień Uważności odbywa się w weekend). Do udziału w kursie nie jest potrzebne żadne wcześniejsze doświadczenie związane z mindfulness. Uczestnicy kursu otrzymują odpowiednie materiały i nagrania audio, które pomagają w poszerzaniu wiedzy oraz w domowej praktyce, a wszelkie wątpliwości omawiane są w trakcie spotkań z nauczycielem.

Szczegółowy opis programu:

1 tydzień – Działanie na „automatycznym pilocie” a uważność. Kierowanie uwagi na chwilę bieżącą i przyjmowanie postawy „umysłu początkującego”.

Ćwiczone umiejętności: Skanowanie ciała.

2 tydzień – W jaki sposób postrzegam siebie i świat? Potencjał tkwiący w świadomym i nieosądzającym postrzeganiu. Uważna samoobserwacja.

Ćwiczone umiejętności: Uważne oddychanie.

3 tydzień – Uświadamianie sobie własnych ograniczeń i radzenie sobie z nimi. Wypracowanie życzliwego i troskliwego stosunku do własnego ciała. Istota przyjemnych doświadczeń.

Ćwiczone umiejętności: Uważna praca z ciałem.

4 tydzień – Istota stresu. Stres i jego uważne obserwowanie.

Ćwiczone umiejętności: Medytacja na siedząco.

5 tydzień – Główne tematy: Bycie z myślami. Uważność na osądy i wzorce myślowe, które stres intensyfikują.

Ćwiczone umiejętności: Medytacja na siedząco z uważnością na myśli i emocje.

6 tydzień – Radzenie sobie z trudnymi emocjami. Uważna obserwacja bez utożsamiania się.

Ćwiczone umiejętności: Życzliwe spotkanie z trudnymi emocjami.

Dzień Uważności – Dzień (sobota lub niedziela), podczas którego będziemy mieli szansę praktykować wszystkie poznane dotąd narzędzia uważności. Będzie to wyjątkowa sposobność do utrwalenia i pogłębienia własnej praktyki.

7 tydzień – Uważna komunikacja.

Ćwiczone umiejętności: Zastosowanie poznanych dotąd narzędzi w kontekście uważnej komunikacji.

8 tydzień – Jak mogę i chcę wprowadzać uważność do mojego codziennego życia po zakończonym kursie? Moje krótkoterminowe i długoterminowe cele.

Istnieje możliwość udziału w kursie zarówno w godzinach przedpołudniowych, jak i wieczornych:

I grupa spotykać się będzie w poniedziałki w godzinach od 18:00-20:30 – start 11 kwietnia 2016

II grupa spotykać się będzie we wtorki w godzinach od 10:00 do 12:30 – start 12 kwietnia 2016

III grupa spotykać się będzie w środy w godzinach od 18:00 do 20:30 – start 13 kwietnia 2016

Całkowity koszt udziału w kursie, to 850 zł -przy jednorazowej płatności lub 900 zł – przy płatności w ratach (3 x 300 zł).

Kursy prowadzi Agnieszka Pawłowska – certyfikowany nauczyciel MBSR.

Jako drugi trener i równocześnie psycholog, w porannych spotkaniach towarzyszyć jej będzie Sabina Sadecka, a w wieczornych spotkaniach Maria Sitarska.

Zapisy i ewentualne pytania prosimy kierować pod adres: a.pawlowska@opsychologii.pl