Pracuję jako psycholog w szkole nietypowej. Kameralnej, stawiającej na indywidualność i dobrą atmosferę nauki. W szkole rozumiejącej, że do efektywnej nauki pot...
(…) źródłem największej siły do życia i walki z autyzmem jest nasza skłonność do kochania dziecka lub ucznia z autyzmem lub zespołem Aspergera w pełni bezwarunk...
Książkę otwiera myśl Alberta Einsteina „Szaleństwo: robić tę samą rzecz wiele razy w taki sam sposób i oczekiwać innych rezultatów” – nie sposób nie zgodzić się...
Któregoś dnia w szkole, w której pracuję, postanowiliśmy przeprowadzić prostą ankietę wśród uczniów. Zainspirowały nas do jej wykonania, rozważania na temat teg...
Komu polecam książkę? Rodzicom, głównie rodzicom, którzy nie wiedzą jak pomóc swoim dzieciom. I dzieciom, tym dzieciom, które uczą się, ale ich „nauka” nie przynosi zamierzonych efektów.
Przez ostatnie lata słowa „kreatywność”, „innowacje”, „pomysłowość”, „twórczość”, „inspiracje” odmienianie są przez wszystkie przypadki, osoby, firmy, życiorysy, produkty, szczeble, startupy, etc. Te słowa są kluczem do wielu drzwi, osób, pensji, projektów…. WSZYSTKIEGO.
To taki must have, albo bardziej must know wśród poradników związanych z dorastaniem, wychowywaniem, edukacją dzieci. „Szkolne wyzwania”, w moim osobistym odbio...
"I nigdy nie chodziłem do szkoły" nie jest podręcznikiem edukacji domowej [autor zresztą się od takowej odżegnuje], nie jest autobiografią, nie jest wstępem czy rozwinięciem żadnej pedagogiki.
Obecny system edukacji w Polsce nie stawia na rozwój umiejętności samodzielnego myślenia u dzieci. Skupia się na serwowaniu im wiedzy, którą trzeba zaakceptować bez dyskusji, zakodować, a następnie odtworzyć bezrefleksyjnie w trakcie rozwiązywania testów. W większości szkół brakuje okazji, które umożliwiałyby uczniom zastanowienie się nad podanymi informacjami, dyskusję z nauczycielem, spojrzenie na problem z różnych stron.