***
W terapii akceptacji i zaangażowania kładziemy silny nacisk na rozwój własny terapeuty. Żadna z instytucji i żaden z terapeutycznych certyfikatów nie zwalnia ACT-owców z odpowiedzialności za ciągłą naukę. W pracy ACT-owej ważny jest rozwój merytoryczny terapeuty – poszerzanie swojego rozumienia terapii akceptacji i zaangażowania i jego różnorodnych aplikacji, pokrewnych terapii kontekstualnych, funkcjonalnego kontekstualizmu i teorii ram relacyjnych. Równie ważny w tej terapii jest też rozwój poprzez doświadczanie – odkrywanie terapeutycznych momentów, w których się chowamy i bronimy, poszerzanie swojego obrazu siebie i świata, rozwój emocjonalny i duchowy, regularna praktyka (formalna i nieformalna) uważności, kontakt – superwizyjny, mentorski, koleżeński – z osobami, które będą nas wspierały w stawaniu się najlepszą wersją siebie w życiu zawodowym i po prostu: w życiu.
Pomyślałam o możliwości regularnych spotkań z Wami, podczas których stworzylibyśmy kontekst dla ACT-owego rozwoju – i tego merytorycznego i tego doświadczeniowego. Spotkań, w których nie ograniczałaby nas pojemność sali warsztatowej i konieczność schowania się za plexi. I tak wymyśliłam “ACT-ową rewolucję. Cykl wykładów o różnorodnych zastosowaniach terapii akceptacji i zaangażowania”. Nasze cykliczne spotkania, to będą spotkania petardy. Podzielę na nich z Wami i wiedzą, i tym, jak wiedzę stosuję w praktyce (spoooro interwencji!), nazwiskami autorów i badaczy ACT-owych, u których poczytacie więcej na ten temat danego zjawiska i badaniami. Poza terapią ACT, na bank zaplącze się tam nieco o tym, co ostatnio najbardziej kocha moje serce – terapii oparej o analizę funkcji (terapia FAP) i neurobiologii interpersonalnej.
Spotkania będą odbywały się na platformie Zoom, by wziąć udział w wykładzie potrzebny będzie zatem smartfon, tablet lub komputer. Spotkania będą nagrywane, więc będzie możliwość odsłuchania ich w przeciągu dwóch tygodni po wykładzie na żywo.
Dla osób, które będą brały udział w pojedynczym wykładzie, wystawię certyfikaty poświadczające udział. Tym, którzy będą chcieli udokumentowania swojej obecności na większej ilości spotkań – przygotujemy – wspólnie z Alicją – “indeksy” z zebranymi wykładami, w których brali udział.
Jeden z wykładów będzie prezentem dla Was, będzie zupełnie nieodpłatny, zajrzyjcie do rozpiski poniżej.
Tematyka “ACT-owej rewolucji” jest następująca:
- Niezbędnik terapeuty ACT – konceptualizacja przypadku w terapii ACT, planowanie interwencji, przebieg terapii. 21 września, 19:30-21:30. https://kursy.opsychologii.pl https://kursy.opsychologii.pl
- Seksualność człowieka. O co w tym wszystkim chodzi? Nieodpłatny wykład o rozumieniu seksualności przez pryzmat funkcjonalnego kontekstualizmu i terapii akceptacji i zaangażowania. 19 października, 14:00-16:00 (ten wykład, jak i każdy w cyklu będziecie mogli odsłuchać też później). https://kursy.opsychologii.pl
- Terapia akceptacji i zaangażowania w zaburzeniach osobowości. – 30 listopada, 19:30-21:30. Potwierdzenie wpłaty proszę wysłać na adres: alicjabieda@opsychologii.pl. Opis i zapisy: https://kursy.opsychologii.pl
- Jak psychoterapia może pomóc, gdy niedomaga ciało. Terapia ACT w somatycznych chorobach przewlekłych i chronicznym bólu. – 18 stycznia 2021 19:30-21:30. https://kursy.opsychologii.pl
- Wprowadzenie do ACT-owej terapii traumy. – 1 marca 2021, 19:30-21:30 2021. https://kursy.opsychologii.pl
- Terapia bezsenności w ujęciu terapii akceptacji i zaangażowania. – 26 kwietnia 2021, 19:30-21:30 2021. https://kursy.opsychologii.pl
- Zastosowanie terapii akceptacji i zaangażowania w coachingu. – 24 maja 2021, 19:30-21:30. https://kursy.opsychologii.pl
Dla kogo przeznaczony jest ten cykl?:
– Dla terapeutów, psychologów i studentów psychologii
– Dla coachów i adeptów studiów coachingowych
– Dla wszystkich pracujących wsparciowo/rozwojowo z drugim człowiekiem
Do uczestniczenia w warsztacie nie trzeba mieć wiedzy o terapii ACT, ale wiedza ta na pewno będzie w warsztacie atutem. Zachęcam do lektury którejś z ACT-owych książek lub tekstów:
Coyne, L. W., Murrel, A. R. (2020), Radość rodzicielstwa. Sopot: GWP.
Harris, R. [2018], Zrozumieć ACT. Terapia akceptacji i zaangażowania w praktyce. Sopot: GWP.
Hayes L., Ciarrochi (2019), Trudny czas dojrzewania. Sopot: GWP.
Hayes L., Bailey A., Ciarrochi (2019), W pułapce myśli – dla nastolatków. Sopot: GWP.
Hayes, S. C., Hofmann S. G. (2020), Terapia poznawczo-behawioralna oparta na procesach. Sopot: GWP.
Hayes S. C., Strosahl K. D., Wilson K. G. (2012), Terapia akceptacji i zaangażowania. Proces i praktyka uważnej zmiany. Kraków: WUJ.
Wilson, K., DuFrene T. (2020), Życie bez nałogu. Sopot: GWP.
Odsyłam też do mojego artykułu o terapii ACT na blogu IPRI: https://ipri.com.pl/blog/2019/08/28/co-jest-tak-naprawde-celem-terapii-akceptacji-i-zaangazowania-artykul-sabiny-sadeckiej/
i tekstów o terapii ACT na moim portalu: https://opsychologii.pl/artykuly/sabina-sadecka-o-psychologii
Może znajdziecie też przed naszymi spotkaniami czas na obejrzenie tego wykładu.